Uncategorized

3 enkle trinn til å nå de første 1000 e-post abonentene

Denne uken har vi fått i oppgave om å skrive om et innlegg vi synes er interessant fra engelsk til norsk. vi har fått ful frihet til å skrive om hva vi vil men kravet er at vi skal gjøre innlegget bedre. innlegget skulle være relevant i forhold til digital markedsføring og utfordringer vi står ovenfor med vår eksamens oppgave.

jeg har derfor valgt å skrive om innlegge til Darrell Vestfelt og emne e-post markedsføring. Vesterfelt er journalist og medeier i copybloggers der dette innlegget er hentet fra. Han var også med på å starte Good People Digital som er et byrå som har fokus på å bygge sterke nettsider samt hjelpe bedrifter med markedsførings strategi. Mannan vet med andre ord hva han snakker om.

i innlegget tar Vestfelt opp problemstillingen med hastet folk har til å få nok e-post abonnenter. jeg synes innlegget hans var svært interessant fordi han fortalte oss hvor lett det er å gjøre feil i en så viktig prosess.

sliter du med å få flere abonnenter på nyhetsbrevet ditt?

får du ikke nok respons på mailene du sender ut?

kanskje har du få eller ingen abonnementer?

Den gode nyheten er at det er enkle grep som skal til for å lykkes, metodene er ofte ikke snakket om, men de kan være med på å ta e- post markedsføringen din til neste nivå og virkelig utgjøre en forskjell.

du vil i løpet av innlegget få 3 enkle tips til hvordan du skal lykkes med e-post markedsføring. trinnene jeg skal dele med deg kan virke enkle, men de kan være nøkkelen til å finne den veksten du ønsker deg.

Men før vi setter i gang så er det en ting du må vite.

det er ekstremt viktig at du som markedsfører vet hvem din ideelle målgruppe er. Om du er usikker eller ikke vet, vil markedsføringen mislykkes.. Beklager ærligheten men det er sannheten.

om du ikke forstår publikummet ditt, hva de ønsker og hva de har behov for, vil du aldri se den veksten du ønsker.

så før du følger noen av de tre rådene nedenfor, må du aller først vite hvem den ideelt kunden er.

Trinn 1 : Følg 10 persons regelen

En av de enkleste fellene man kan falle i er når du som markedsfører vokser listene dine og tenker for stort og for raskt. du må begynne i det små, for du er liten akkurat nå. ikke ta deg vann over hode. noen vil si at du må kunne gå før du kan løpe. Bruk 10 persons regelen.

Dette gjør du!

det er viktig med å identifisere 10 personer som du vet vil ha glede og nytte av informasjonen du deler og innleggene du skriver. det kan være hvem som helst – venner, kolleger , familiemedlemmer. egentlig alle som du har tilknytning til. alt som betyr noe er at det du skriver er relevant og nyttig informasjon for dem

I dette tilfelle bruker vi lansering av nettbutikk som et eksempel

Etter du har funnet de ti aktuelle, kan du sende dem en mending personlig of stille dem disse tre spørsmålene

  1. hva er din største frustrasjon når du shopper?
  2. hvilke nettsteder, blogger eller forum besøker du mest akkurat nå for å finne produktene du er ute etter?
  3. jeg lanserer snart en ny nettbutikk, vil du være en av beta testerne?

disse spørsmålene er gull. som jeg nevnte tidligere, jo bedre du kjenner kunden dine, jo mer vil du vinne på det, og det finnes ingen bedre måte enn å stille dem disse tre spørsmålene

ideelt sett vil du komme ut av disse samtalene med 10 nye e-postabonnenter.

herfra fortsetter du prosessen med ti nye kontakter og stiller de samme spørsmålene. Da kartlegger du hvem som er mulig kjøpere og hvem som er i målgruppen din. Dette vil hjelpe deg til å vokse strategisk.

Vesterfelt forteller at » jeg kjenner folk som hat tatt det enda lenger og nådd ut til hundrevis (til og med tusenvis) av mennesker i løpet av en uke. han forteller at å gjennomføre prosessen fører til at bedriften gikk fra null til 1200 abonnementer på under en uke.

Trinn 2 : Lær bort et spesifikt emne

kundene i dag er mye mer beskyttende over post Andressen sin enn de var tidligere. vi har alle opplev reklame spam i inboken. dette er noe vi færreste liker. e-post adressen har blitt personlig informasjon, man ønsker ikke at alle vet hva e-posten din er. det er litt som telefonnummeret ditt. kundene ønsker bare å gi ut informasjonen til noen de stoler på, kjenner eller hvis de tror de vil få en verdi av utvekslingen.

Derfor anbefaler jeg deg å unngå å be folk om å bli med på nyhetsbrev. det er for vagt og gir ofte ikke noe verdi for kunden! det er faktisk det samme som å love kunden å få mere reklame e-post i inbox

Lær kunden noe i stede. Tilby noe av verdi, som et kurs eler en guide «få et gratis kurs i å sette sammen det perfekte sommer antrekket» har mye større påvirkning hos kunden enn «bli med på nyhetsbrevet» kundene ønsker hjelp til å løse problemene sine

jeg har funnet ut at om du ikke oppnår tallene du ønsker på e-post markedsføringen din, er sjansen stor for ar kundene ikke forstår hvordan du hjelper dem med å løse problemene deres.

når en forbruker virkelig ønsker at problemene deres blir løst, og du som aktør kan tilby dem en løsning, viker lysten på en full inbox med at de vil dekke behovet de har. isteden for å be kunden om å registrere seg ber de deg om hjelp. da er det lett for deg å nå målene dine!

hvis du er usikker på hvordan du kan implementere dette, her er

5 enkle trinn for å sette opp et kurs i et Nyhetsbrev

  1. tenk på publikummet ditt. Hvilket problem kan de oppleve akkurat nå i livet, realitet til de du ønsker å markedsføre
  2. kan du hjelpe dem med å løse dette problemet? jeg vedder på at du kan det! skriv ned trinnene kunden trenger å ta. om det er 5 eller 10 spiller ikke det noen rolle
  3. skriv en ferdig mal på e-postmeldingene på hvert av trinnene på oppgave 2. og sett de sammen som et slags foredrag som skal sendes i en spesiell rekkefølge.
  4. tilby kurs om f.eks – hvordan få festival stilen og tilby den i nettbutikken din og send oppdatering for å kapre kundens oppmerksomhet
  5. Ferdig! på dette punktet har du fått flere lesere av nyhetsbrevet ditt.

Alt handler i hovedsak om å skille seg ut og gjøre seg attraktiv for leseren. Leseren får 100 vis av e-poster om dagen! de skal glede seg til å få en av deg.

Trinn 3 : bygg relasjoner (forhold er ikke bare tall)

Når du bygger e-postlisten din er det viktig å ikke glemme at listen faktisk består av mennesker og ikke bare tall. det er ekte mennesker bak disse e-postadressene. Ekte mennesker som leser bloggen din, som er inne på nettsiden din og som har valgt å registrere seg.

det er viktig å ikke lese seg blind på tallene. en liste som er stor men inneholder kunder som ikke er interessert i innholdet ditt er ikke bar ubrukelig, den blir også ekstremt dyr i lengden. Du får ikke resultatene du ønsker. E-postene dine blir ikke åpnet og virksomheten dine vil ikke vokse.

Jeg har sett det om og om igjen . Den «vekst for enhver pris» tankegangen fører til at store bedriftseiere tyr til gimmick liste-bulding «hacks». det er ikke verdt det. Jeg lover – Vesterfelt

han sier videre at det å fokusere på publikummet ditt og de som vil lese innhold ditt er nøkkelen til suksess. men vær forsiktig.

hvis du fokuserer på å servere, gi verdi, dekke behov og løse problemene til kundene vil du vokse raskere enn du noen gang hadde forestilt deg. bare fortsett å plukke opp nye kunder som vil ha markedsføringen din (og send den e-posten til de 10 vennene).

men okei. klarer du å tenke på 10 personer som du kan nå ut til akkurat nå?

jeg utfordrer deg til å lage den listen og sende den første e-posten i dag! lykke til





Én kommentar

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *